Nabihah Said
Follow

Psstt, Raya Raya
October 25, 2012 | 10/25/2012 09:50:00 PM | 0 comments

Assalamualaikum.
Alhamdulillah kita dapat jumpa lagi dengan Aidiladha. Rasanya tahun ni lagi best dari tahun-tahun lepas kot. Rasa semangat dalam diri tu ada daripada dulu buat dont know je. Oh lupa,

Salam Aidiladha! Taqabbalallahu minna wa minkum. Moga hari raya diberkati dengan keredhaanNya. Jangan campurkan dengan kekufuran dan maksiat okeng? ;)

Petang hari ni dengan esok rumah akan jadi super busy. Makcik aku ada kat rumah so anak-anak dia semua datang rumah aku nak sambut raya sama-sama. Of course la ada masak-masak, and aku masih tercongok depan laptop update blog. Great. Good girl! Err. 

Pagi tadi tengok TV9 Tanyalah Ustaz, ustaz tu cerita saat-saat Nabi Ibrahim nak sembelih anaknya Nabi Ismail. Sedih weh. Nabi Ibrahim dah asah pisau tu tajam-tajam tapi bila nak sembelih Nabi Ismail tak boleh, nampak macam tumpul padahal. Then Nabi Ismail cakap, "Ayah kuat lagi ayah!" Allah. Kalau kita tak mungkin macam tu, kalau boleh time tu jugak nak lari. Ya Allah kuatnya keimanan dorang kat Allah. Ashamed with myself. 

So pengajarannya, kita mesti berkorban segalanya demi Allah. Itu yang membawa kepada ketaqwaan kepada Allah and of course Allah akan balas. Kalau tak kat dunia, besar ganjaran kat Akhirat nanti. Subhanallah. 

"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya, dan Dia memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya..."
[at-Talaq,65:2-3]

Esok baru korban, hari ni pack sebab solat jumaat. Esok dapat makan daging. Yeah! hehe.
Dah lama tak godek photoshop. Tsk. Takpe-takpe, lepas SMA godeklah sepuas-puasnya eheh.
Okay Assalamualaikum!

← Older Post | Newer Post →
Welcome

Assalamualaikum, thanks for the visit and do come again :)

About Links Entries
Tagboard
Be nice please? Thank you!