Nabihah Said
Follow

Its Ohsem!
September 28, 2012 | 9/28/2012 05:16:00 PM | 0 comments

Assalamualaikum.
Ya Allah dah lama sangat tinggalkan blog. Dari awal raya Puasa sampai nak raya Haji dah haha.
Minggu lepas aku dengan ain pergi motivasi. Yeah korang mesti pikir 'ala motivasi je pun, apa yang specialnya?' hey hey tak pergi mana korang tahu? memang best gilaaaaa. banyak sangat ilmu aku dapat Alhamdulillah. Actually dari 2 tahun lepas mak aku suruh pergi tapi disebabkan takda kawan so aku tangguh sampai someone setuju nak pergi dengan aku. Yess Ain'Afini hehe. Awal-awal memang la ada gaduh sikit, sakit kepala blablabla tapi Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dengan izin Allah.

Motivasi Alihan Pelajar (MAP Training) aku tak tahu lah korang pernah dengar ke tak, tapi memang best. Sebelum ni akak dengan abang aku pernah pergi, tu la mak aku suruh aku pergi jugak. Program tu buat 2 hari tapi tak stay kat situ lah, kitorang tidur kat hotel. Semuanya ayah Ain yang uruskan. Sumpah malu bila diingatkan balik. Apa taknya, dah menumpang dengan keluarga dia, ayah mak dia semua ada. Haih. Hari first tu memang bosan sikit lah, datang-datang dah kena marah, kena tengking tapi benda tu la yang aku takleh lupa. Memories kot haha. Bila time makan, solat ke serious sunyi sepi sangat sangat. Just aku dengan ain je borak-borak. Yela dorang semua mana kenal satu sama lain, lain la macam aku dengan Ain.

Aku paling tak boleh lupakan Cikgu Roshidi. Maybe sebab dia yang ajar kitorang paling lama berbanding motivator yang lain kot. Dr Tengku Asmadi tu pun jumpa last day hari Ahad hari tu and tak lupa jugak kat Ustaz Hakimi yang sumpah sporting plus lawak tu hehe. Memang banyak kali kena tengking, kena ugut semua ada tapi itu lah best. Orang melayu ni memang kena ugut baru buat, baru dengar kalau tak, harapan jela. Tapi dalam kena marah-marah tu, ada banyak benda lawak. Memang best sangat. Rindu nak jerit 'Bangkit Islam Bangkit!' ramai-ramai. Serious bila korang jerit benda tu kuat-kuat, automatic korang rasa semangat gila. Kitorang ada jugak nampak orang kena lempang depan mata haha tak sangka sangat.

Conclusion is tahun depan nak pergi lagi! haha. Actually lepas motivasi tu kena tinggalkan benda yang melalaikan 21 hari macam fb, twitter, tv blablabla. err blog termasuk kot? haha tapi aku tinggalkan sikit-sikit lah takde lah tinggalkan totally and Alhamdulillah hampir seminggu aku tak on twitter and fb and i'm proud with it haha first time ni tak bukak hampir seminggu. Pikir senang? haha
Got to go now.
Assalamualaikum.

← Older Post | Newer Post →
Welcome

Assalamualaikum, thanks for the visit and do come again :)

About Links Entries
Tagboard
Be nice please? Thank you!