Nabihah Said
Follow

Ramadhan say goodbye, Syaitan say hello. err?
August 17, 2012 | 8/17/2012 06:59:00 PM | 0 comments

Assalamualaikum.
Tajuk yang merepek dan nonsense. Abaikan.
Sejak laptop rosak ni, susah nak online. Kadang-kadang curi-curi online guna laptop abang atau along ataupun kalau bernasib baik, laptop yang rosak ni kadang-kadang boleh on. Nak online pun susah, ni apatah lagi nak update blog. Memang jauh sekali la kan tapi take it positive la, nak SMA. *mengeluh**kunci mulut*

Ramadhan dah nak tinggalkan kita. Rasa sekejap je kan? Ramadhan ni boleh dikatakan macam sebulan mak bagi duit tambahan dari RM2 sehari, jadi RM20 sehari walaupun puasa. Wahh siapa tak nak? peluang keemasan tu. Kalau kes macam tu, memang kita tak nak lepaskan tapi kenapa time Ramadhan ni kita tak terpikir macam tu? sebab pahala itu kita tak nampak padahal pahala itu la yang kita kejar kat Akhirat nanti. Aku takut jadi sebahagian orang-orang yang rugi macam Allah sebutkan dalam Al-Quran. Memang aku tahu, aku banyak habiskan masa time Ramadhan ni. Sepatutnya melipat kali gandakan amalan baik. Tambah lagi syaitan takde untuk menggoda kita. Entah tahun depan kita jumpa lagi ke tidak dengan Ramadhan Allahu'alam.

Raya memang kita patut happy, sebab Syawal ini satu kemenangan bagi umat Islam yang berpuasa sebulan. Nabi pun menyuruh kita gembira dan memakai baju baru. Tapi entah lah, orang Islam kat Malaysia ni macam melebihkan Raya dari Ramadhan. Teringin nak berpuasa dekat timur tengah, dengar kata kat sana happening je time Ramadhan and ramai yang sedih nak meninggalkan Ramadhan. InsyaAllah one day.

Raya tahun ni aku balik kampung lambat sikit dari tahun lepas. Dengan raya takde geng, sumpah bosan. Dengan ada trial SMA dua minggu lepas cuti ni. argh! sungguh malas. Keputusan Al-Azhar yang tidak memberangsangkan time exam dulu-dulu lagi meranapkan harapan aku nak menghafal cehh haha. Sepatutnya lagi bersemangat, ni tidak. haih. Aku rasa duit raya tahun ni akan berkurangan dari tahun lepas. Cukup lah tahun lepas duit raya dah sikit, ni sikit lagi. Takpe-takpe, rezeki Allah di mana-mana *wink wink*.

Dengan ini, aku nak minta maaf dekat semua yang kenal dengan aku. Kalau aku ada buat salah, terkutuk korang ke, terjeling ke, terasa hati dengan aku ke kan. Mohon ampun eh? Halalkan segala yang korang dah bagi dekat aku sengaja atau tak sengaja hehe. And! aku dah maafkan korang. haha perasan sungguh minah ni.
Jom sama-sama kita kekalkan ibadat yang kita lakukan time bulan puasa ni :) go go! hehe
Aku tak tahu bila lagi dapat update blog ni. So, to blog, Selamat Berhabuk haha. Kepada korang semua, Selamat Hari Raya!
Assalamualaikum.

"Ramadhan is like your best friend who you're tearfully saying goodbye to at the airport. You don't know if you'll ever see them again" - Twitter.


← Older Post | Newer Post →
Welcome

Assalamualaikum, thanks for the visit and do come again :)

About Links Entries
Tagboard
Be nice please? Thank you!