Nabihah Said
Follow

1st Ramadhan 2012
July 21, 2012 | 7/21/2012 08:57:00 AM | 0 comments


Assalamualaikum.
Selamat menyambut Ramadhan yang mulia ni ! tak lambat kot aku cakap ni, yela kita puasa 29 hari, baru sehari puasa je kot. aku doakan sesiapa yang ada azam nak berubah tahun ni, mudah-mudahan istiqomah. yang belum dapat hidayah tu, insyaAllah. sebab hidayah tu dekat mana-mana, kita tinggal cari je. simple kan? *senyum lebar*

tiga hari lepas, syafikah ajak pergi dengar ceramah kat masjid Sementa, then mak pyka pun suruh ajak kawan-kawan. kitorang ape lagi, semangat bagi tahu dorang haha. just aku, pyka, ain, fida, illyka dengan alia je dapat pergi. suriya dengan bal tak boleh datang. ain najwa punn :( kesian ain, dia nak sangat pergi tapi takde transport walaupun rumah dia dalam area Sementa. aku dengan pyka datang dulu then baru alia, afida, ain dengan illyka. first-first ain dengan illyka keluar je dari kereta dah bising-bising sedangkan kitorang dah nak solat dah time tu haha. and ustazah bagi ceramah tu lawaaa maybe sebab ada Nur kat muka dia kot. sedap je mata memandang, bila la aku nak dapat macam tu eh? hehe.

salah satu ustazah cakap:
'ada yang tanya ustazah tadi, "kenapa tak boleh nangis eh? jeles la dengan orang boleh nangis" hati dah sebak tapi air mata tak keluar. itu la tanda hidayah dah menyelinap ke dalam hati. kalau kita lembutkan lagi hati kita, selalu buat solat-solat sunat, berzikir, dekat dengan Allah insyaAllah sekejap je air mata turun.'

then, syafikah siku aku. aku pun angguk-angguk jela. sebab memang aku terasa dengan statement ustazah tu. aku memang tak boleh nangis depan orang. aku tak tahu kenapa. kalau sorang-sorang boleh, siap takleh nak berhenti. kadang-kadang malu jugak kalau mak aku nampak mata lebam haha. tapi Alhamdulillah lah mak tak pernah tegur lagi hehe.

lepas habis je program tu, balik rumah aku. 6 orang dalam kereta kancil sekali gus. haha ain kena pangku pyka. serious riuh rumah aku dengan suara dorang. bilik sempit tapi 6 orang kat dalam tu. tiga orang layan laptop, dua orang berborak sakan macam tak ingat dunia, sorang lagi tidur dengan muka lagi suci and ayu. err. haha pandai-pandai la korang agak mana satu orang-orang tersebut haha.

andd yess setiap kali kawan datang rumah aku, tidak dilupai webcam. haha lagi jadi huru hara lah. macam-macam pose. ala macam orang batak dapat kamera, ha lebih kurang la tuh haha. orang puasa diam je, kitorang *mengeluh* macam apa tah. bising gila haha.

spontaneous time ni. semua tak ready. entah sape yang tekan aku pun tak ingat.

niqabis wannabe :D insyaAllah aminn.

sorry low quality, laptop murah huhu. actually banyak lagi gambar, tapi takpe lah *mengeluh lagi* biar untuk jadi tatapan kitorang sendiri jela haha. eh eh one more, jangan tinggal puasa tahun ni yer *wink wink*
Assalamualaikum.

← Older Post | Newer Post →
Welcome

Assalamualaikum, thanks for the visit and do come again :)

About Links Entries
Tagboard
Be nice please? Thank you!