Nabihah Said
Follow

Gejala Mempersendakan Agama
March 25, 2012 | 3/25/2012 07:30:00 AM | 4 comments

Assalamualaikum .
actually sekarang aku tengah buat nota Pendidikan Al-Quran dan As-Sunah , tajuk mempersendakan agama , aku baca la sekali kan , so nak share dengan korang :)

Contoh perbuatan mempersendakan Agama :
  • makan pada siang hari dikhalayak ramai pada bulan ramadhan .
  • menyambut hari raya dengan hidangan minuman keras .
  • menyambut perayaan dengan hiburan yang diharamkan oleh syarak .
  • menyempitkan konsep beragama pada tuntutan fadhu ain semata-mata manakala tuntutan fardhu kifayah diabaikan .
  • menganggap bahawa ajaran islam tidak sesuai dengan peredaran zaman .
  • menghina dan mengkhianati kitab-kitab agama dan para ulama' mu'tabar (ulama' yang diiktiraf) .
  • memutar-belitkan maksud ayat Al-Quran dan Hadith untuk kepentingan peribadi serta puak .
  • mempersendakan sunnah Rasulullah .
  • mempersendakan wanita islam yang menutup aurat .

yang last sekali ni kan , kawan aku pernah kena ejek time dia keluar kat Klang . yela kitorang kan pakai tudung labuh , pastu pergi ejek2 . hey , aku rasa lebih selamat tau pakai tudung labuh ni . kayy aku tanak cakap lebih2 takut tersilap .
Rabu ni birthday Hoya , tapi aku takde mood nak buat ape2 special -__-"
Assalamualaikum .

← Older Post | Newer Post →
Welcome

Assalamualaikum, thanks for the visit and do come again :)

About Links Entries
Tagboard
Be nice please? Thank you!